Začíná výluka na trati z Tábora do Bechyně kvůli rekonstrukci historického mostu.
Kvůli rozsáhlé opravě železničního mostu přes řeku Lužnici v Táboře dnes začala výluka na trati do Bechyně. Omezení potrvá zhruba do poloviny prosince a cestující budou místo vlaků přepravováni náhradní autobusovou dopravou.
Most, po kterém jezdily vlaky více než sto let, je ve špatném technickém stavu a vyžaduje kompletní rekonstrukci. „Vlaky musely kvůli stavu mostu jezdit výrazně pomalu. Po opravě budou moci dosáhnout rychlosti až 50 kilometrů za hodinu,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.
Rekonstrukční práce začnou demontáží kolejí a trakčního vedení. Přibližně za deset dní se dělníci pustí do rozebírání stávající ocelové konstrukce. Na jejím místě vznikne nový most – přesná replika původního. Nová konstrukce bude měřit 174 metrů a dosáhne výšky 29 metrů.
Most se nachází na trati, která má v evropském měřítku výjimečný význam – byla první elektrifikovanou železniční tratí ve střední Evropě. Jejím autorem byl slavný vynálezce František Křižík.
Opravy se kromě výměny obou ocelových částí mostu zaměří také na zpevnění a rekonstrukci kamenných opěr. Celý projekt realizuje firma Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby. Náklady na rekonstrukci se odhadují na 352,5 milionu korun bez DPH.
REDAKCE / Zdroj: ČTK / foto ilustrační